donderdag 13 augustus 2009

De Zilk donderdag 13 augutus



Ik had Nachtdienst gehad en dan kan je natuurlijk je dag verder verslapen en dan om 4uur wakker worden en dan om middernacht weer je bed in duiken maar dan wordt je na een paar uur wakker en heb je geen slaap meer.
Johanna vroeg wat doen we ?
Ik zei zullen we naar het AWD gaan ze zei daar had ik al rekening mee gehouden ik heb al broodjes gesmeerd nou waar vindt je nou zo een lieve vrouw.
In Hillegom nog even op de trein wachten bij het spoor, om een uur of 8 zijn we bij De Zilk en dan snel het AWD in want daar kan ik ook dromen.
Ik wilde gaan kijken bij de Plankenberg / Van Limburg Stirumkanaal waar de 2H's ook zijn geweest en natuurlijk even het weitje van de blauwe paal aandoen.



Op het Franse Vlak zien we deze band liggen het enige wat ik me kan bedenken is dat het van een vliegtuig is.



Heerlijk weer struinen hier over het Franse Vlak



Bij het weitje van de blauwe paal geen vos gezien.
Vanaf het weitje van de blauwe paal zien we een aantal koeien op ons af komen en er staat een groene wagen op de weg, even later komt de man van de auto vragen of wij de koeien opjagen en op een domme vraag krijg je van mij een dom antwoord "Nee ik zie liever een vos" was me antwoord.
Hij zei dat hij nu voor de tweede keer alle koeien de andere kant op moest jagen. vervelend voor hem maar ja ze lopen los dus....




AWD Koe



Foto van Johanna bij de pijl staat het damhert van de volgende foto's gebied De Vellen



Damhert gebied Vijf Dennen



Damhert gebied Vijf Dennen



Na een flinke wandeling waarbij we minder Damherten hebben gezien dan normaal komen we aan in gebied Plankenberg / Van Limburg Stirumkanaal



Dit is veel beter dan slapen (struinen door de duinen)



Drie karpers op een rij



Ik zie dat Henk zijn tuinhuisje hier al heeft neergezet
de 4x4 auto van waternet op de achtergrond liet zijn motor even brullen en heeft daar door onze eerste gespotten vos op een rennen gezet over de zandvlakte.



Het is echt geweldig om hier te zijn, we waren even bang dat het zou gaan regenen maar het weer trok bij en we hebben geen regen gezien



Damhert langs het Westerkanaal



Damhert langs het Westerkanaal



Damhert langs het Westerkanaal



De fuut of kuiffuut (Podiceps cristatus) is in Europa het grootste lid van de Podicipedidae.



Fuut (Westerkanaal)



Fuut (Westerkanaal)



Ik was druk met het fotograferen van de Fuut en hoor ineens een fluisterende stem achter mij vos, vos het is Johanna ik zwiep me camera de andere kant op en maak de volgende foto's schiterend hoeveel geluk kan je hebben weer een vos gezien.



Vos (Westerkanaal)



Vos (Westerkanaal)



Vos (Westerkanaal)



Vos (Westerkanaal)



De vos gaat het verboden gebied in en uit het zicht in het struikgewas



Johanna had deze mooie foto genomen je kan mij zien en de blauwe reiger van de foto's met telelens



Blauwe Reiger (Westerkanaal)



Blauwe Reiger (Westerkanaal)




Damhert langs het Westerkanaal



De kruisspin (Araneus diadematus) is een in Nederland en België algemeen voorkomende spinnensoort uit de familie wielwebspinnen.



De distelvlinder (Vanessa cardui) is een dagvlinder uit de familie van de Aurelia's



Distelvlinder (Vanessa cardui)



Op de terug weg nog even het weitje van de blauwe paal aan gedaan deze keer ook geen vos je kan niet altijd geluk hebben.
De vriend van Henk zwaait ons uit met zijn staart



Ter hoogte van Ruighoek komen we dit AWD schaap tegen, Ik hoop dat uw net zo heeft genoten van deze dag als wij tot de volgende AWD wandeling...

5 opmerkingen:

  1. Hoi Erik en Johanna
    Geweldige dag..zo te zien..
    Gelukkig was de vos die verjaagd werd niet de enigste die dag.
    De man in de groene auto...is pas aangenomen...Ja..Als?
    Schaapsherder.
    Dus nu heeft de AWD zijn eigen schaapsherder...En dat zou kunnen betekenen dat er meer hekwerk verdwijnen kan.
    (Dit hoorde ik van boswachter Johan Jonker.)
    Gr een van de twee H's.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Erik en Johanna,
    Top plaatjes weer en zowaar ook een mooie vos.
    Ik snap niet dat hij aan jullie vraagt of je de koeien opjaagt als hij dat net zelf twee keer gedaan heeft :-)
    Een schaapsherder die koeien opjaagt, het moet niet gekker worden :-)
    Leuk verslag!!

    Wij gaan morgen rond 16:00 richting De Zilk totdat het donker gaat worden!

    Goed weekend,

    Peter en Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk verslag Erik
    Wij hebben iets met vozen! maar jullie ook er kan geen wandeling voorbij gaan
    Of jullie zien vossen leuk ik hoop dat we ze nog vaak tegen mogen komen?
    Henk en ik gaan zondag vroeg nog even een paar uurtjes de AWD in
    Veel loop plezier.
    Groetjes Herman.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtige plaatjes weer. De vossen foto's zijn super. Mooi he, elke keer weer.
    Wij zijn gisteren weer even geweest, geen vos maar wel een ijsvogel, helaas ging dat beestje zo snel dat ik er geen foto van kon maken. maar alleen al het zien (en horen) van dit bijzonder mooie vogeltje, is natuurlijk een super natuurmoment.

    PS, de vlinder is denk ik een distelvlinder, kleine vos heeft blauwe stipjes op het uiteinde van de achtervleugels.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Erik en Johanna,
    Dank je voor het plaatsen van de link, ik zal ook een link hier naar toe toevoegen. Grappig trouwens van die band, die heb ik ook zien liggen, hij lijkt me een beetje klein voor een vliegtuigband, elders meer bij de Westhoek ligt er nog één. Ik heb trouwens nog nooit een ijsvogel gezien in de AWD, dat wil ik al heel lang.
    Groetjes,
    Rudi

    BeantwoordenVerwijderen