zondag 14 februari 2010

Oostvaardersplassen 2 Februari 2010

Oostvaardersplassen 2 Februari 2010

Na vele verhalen te hebben gehoord wilden we zelf ook even gaan kijken bij de Oostvaardersplassen het verhaal maakt je ook al blij een industie gebied wordt natuurgebied veel mooier kan je het niet bedenken toch ?






De Oostvaardersplassen vormen een natuurgebied van zo'n 6000 ha (= 60 km²) tussen Almere en Lelystad in de Nederlandse provincie Flevoland. De Oostvaardersplassen zijn van internationaal belang als moerasgebied en overwintergebied. Het gebied is ruwweg in twee gedeelten te onderscheiden: een nat en een droog gedeelte. Het gebied is beperkt toegankelijk voor bezoekers.






Een mooie omgeving van de Lente/zomer gaan we hier zeker weer een keer kijken



De vogel / wild kijkhut



Een koningspaard



Even kijken of het veilig is ooh alleen weer zo'n fotograaf



Verschrikt kijken ze mijn kant op bij het passeeren



Mooi de roedel komt erachter aan



Prachtige dieren die Edelherten



Op de terugweg zijn we rechts af geslagen ipv links na onder het spoorwegviaductde bij Knardijk door te zijn gegaan. Even verderop is een parkeerplaats met een mooi uizicht over het gebied hellaas zit er wel weer een spoorbaan tussen we zijn hier even gestopt om van het uitzicht te genieten.



We zien ineens iets kleins tussen de herten door lopen het is een Vos wel ver weg
de volgende foto's zijn deel uitsnijdingen van de Vos







8 opmerkingen:

  1. Mooie foto's hoor! Ik zou er ook graag een keer naar toe gaan, ben er nog nooit geweest, maar het gaat vast een keer lukken :-)

    Groetjes, Miranda
    www.mirandabos.com

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie foto's van de OVP! Prachtige dieren die Edelherten en een ontmoeting met een vos is ook altijd leuk!
    Mooi verslag Erik!
    Groet,
    Peter en janny.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige foto's...En wat heb je een mooi plekje ontdekt. Volgende keer ook maar eens rechts :) ...Want dat leverde wel mooie foto's op.
    Een geweldige dag in de OVP.
    Gr Henk

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zoveel Edelherten, prachtig!
    Ik ga beslist ook eens naar de Oostvaardersplassen,
    groet,
    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh, wat een geweldige foto's, wat een mooi gebied met een rijke fauna. Ik wil echt nog eens naar dat gebied, want steeds als ik foto's ervan zie, kijk ik vol bewondering naar de schoonheid van de natuur, en de prachtige dieren.
    Hele mooie serie.
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Erik en Johanna
    Alles goed?...Ik heb al weer een tijdje geen wandelingen meer gezien van jullie op de site.
    Ik hoop jullie weer eens te zien in het AWD.
    Gr Henk

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Via via hier terecht gekomen, en van wat ik zie wil ik meer zien. ben volger geworden als je dat goed vind. Fijne zondag,
    groetjes jacqie

    BeantwoordenVerwijderen