zondag 24 januari 2010

Nieuwe camera en test foto's

Johanna haar camera wilde niet meer inzoomen en kon alleen nog maar landschappen op de plaat zetten ik had een camera nodig met wat meer zoom je komt altijd te kort in de duinen.
Ik wilde graag een Canon en dacht aan de 450D tot ik tegen een demo model op internet tegen kwam van de EOS 500D deze heeft 15.1 megapixels en voor de zoom heb ik er een Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM lens bij gekocht.
Het is even wennen met een spiegel refex camera maar deze heeft ook veel automatische functies erop zitten idiaal om met z'on camera te beginnen Johanna is erg blij met de Panasonic camera en de nieuwe mogelijkheden die het bied.
We zijn de wandeling begonnen bij ingang Panneland een stukje afgesneden naar de duizenmeterweg bij het schuilhuisje stonden al mensen te wachten op de Vos wij hadden daar geen zin in en zijn na koffie en broodjes verder gegaan langs het westerkanaal en weer terug naar panneland tussen de regenbuien door was het gelukkig droog.
Dit is ons foto verslag



EOS 500D



Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM lens























































De fotograaf in actie foto gemaakt door Johanna met de Panasonic DMC FZ28

5 opmerkingen:

  1. Mooie serie, die damhertjes blijven geweldig mooi, elke keer weer, en ik ben nog steeds weer even blij als ik er een paar gezien heb en mooi op de foto heb gezet.

    Je hebt mooie resultaten met de nieuwe camera, lekker dichbij ingezoomd.
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een heerlijke wandeling zo te zien! Mooie foto's hoor en wat een schitterende camera hebben jullie gekocht! De foto's van de hertjes blijven erg leuk, zeker nu ze hun wintervachtje hebben. Groetjes en een fijne zondag.

    Miranda
    www.mirandabos.com

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Erik en Johanna
    Mooi foto’s hebben Julie weer gemaakt .
    Ik zie een nieuwe camera en bevalt ie wel even wat anders die canon
    Heel veel foto plezier met je nieuwe fotocamera
    Groetjes Herman versteeg.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Erik en Johanna
    Pff..Ik heb eindelijk de tijd om de andere site's te bekijken. En wat ik hier zie:
    Prachtige Scherpe foto's...En de rugtas vos ..Inderdaad..daar is het elke keer druk.
    Maar ja..Ik begrijp dat wel..Maar ik zie liever een wilde.
    De fotograaf in actie...Dat zie ik graag :)
    Groetjes Henk Bos.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig weer Erik en Johanna!
    Gefeliciteerd met de 500D, dat is een goed toestel en in combinatie met de IS lens krijg je mooie plaatjes.
    Door de IS win je weer een paar stops bij weinig licht.

    Mooi verslag!!

    Groet,
    Peter en Janny.

    BeantwoordenVerwijderen