woensdag 26 augustus 2009

Dinsdag 25 Augustus

Stemmige luchten boven de Van Limburg Stirum Vallei



Een nieuwe medewerker in het AWD de Zilk de ekster knip voortaan uw parkeerkaart bij ingang de Zilk ik denk dat het een melkertbaan is



Zwaan in het Oosterkanaal



Zwaan in het Oosterkanaal



Langs het Oosterkanaal zien we ook dit Damhert




Het begint licht te regenen dus even onder een boom gestaan en daarna door gelopen
Bij de ingang van het weitje van de blauwe paal stond een vos op wacht maar voordat ik een foto nemen kon was hij weer weg en heeft de andere ook gewaarschuwd want het
Weitje V.D.B.P was verlaten



Weitje van de blauwe paal



Deze spitser komen we tegen in de buurt van de Marelberg



Limburg van Stirum kanaal is ook al verlaten of...



Even verderop in de buurt van het bord staan drie Damherten



Even kijken of ik daar een mooi plaatje van maken kan



Gelukt ze staan er weer mooi op



Het blijven eleganten dieren die damherten



Stemmige luchten boven de Van Limburg Stirum Vallei



Het blijf een vreemd en apart gevoel als je over deze grote zandvlakte loopt



foto's met deze mooie donkere lucht



Het is schiterend als de zon moeite heeft door de wolken heen te breken



Johanna waar blijf je nou Van Limburg Stirum Vallei



Van Limburg Stirum Vallei



Van Limburg Stirum Vallei



Van Limburg Stirum Vallei



Van Limburg Stirum Vallei



Van Limburg Stirum Vallei



Van Limburg Stirum Vallei



Toch nog leven aan de rand van de zandvlakte Van Limburg Stirum Vallei



Van Limburg Stirum Vallei



Het is de zon gelukt een paar stralen door het wolken pak te duwen en dan krijg je een mooi plaatje zoals deze



Maar het was van korte duur



Na deze zandberg zijn we een stuk de duinen in gelopen te hoogte van het ronde vlak



Stelling genomen achter een duinpan daar broodjes en koffie gedronken hier komen we ook dit half slapende ree tegen even achter me oor krabben en dan weer verder slapen



Hij heeft ons niet in de gaten en slaap rustig door



Later komt dit Damhert onverwacht uit de struiken lopen voor zijn ontbijt



Dit is een super plek voor foto's



Het damhert gaat door met zijn ontbijt en verdwijnt weer in de struiken



In de vallei en hier stikt het van de Zwaluwen
Zwaluwen (Hirundinidae) vormen een familie uit de orde van zangvogels. Zwaluwen zijn snelle vliegers die tijdens de vlucht jagen op insecten. Gierzwaluwen behoren niet tot deze familie (zelfs niet tot dezelfde orde): echter, ze lijken wel op zwaluwen, maar hebben langere vleugels die zij in de vlucht stijver houden. Zwaluwen zitten vaak op gespannen draden.



Op de duin voor ons komt die damhert kijken of de kust veilig is



Niets te zien de kust in veilig



Nu komen er nog twee over het duin heen lopen



Drie damherten ronde vlak



Drie damherten ronde vlak



Drie damherten ronde vlak



In de buurt van Slaaibergen zijn ze bezig met graafwerkzaanheden foto vol zoom met telelens



Het uitzicht richting Zandvoort



Deze spitser komen we op de terug weg tegen Van Limburg stirumvallei



Dit Damhert komen we op de terug weg tegen Van Limburg Stirum Vallei



Zwarte Kraaien Van Limburg Stirum kanaal



Koeien voor de ingang van het weitje van de blauwe paal



Het fransen vlak op de terugweg ik hoop dat uw net zo heeft genoten als wij van het AWD door de lens van onze camera's tot de volgend keer

9 opmerkingen:

  1. Heel mooi weer allemaal Erik!
    Mooie herten, landschappen en weer prima vastgelegd!
    Jammer dat je de vos hebt gemist.

    Wij zijn vandaag een stukje hogerop gegaan naar de duinen en bossen bij Heemskerk (PWN).
    Geen wild, maar de bossen zijn wel mooi.
    Wel erg veel zwerfvuil, maar misschien zijn we een beetje verwend in het AWD :-)

    Groet,
    Peter

    BeantwoordenVerwijderen
  2. P.s. Herten fotograferen met een IR lens is niet mogelijk omdat je soms 6 tot 9 seconden moet belichten en dat is een eeuwigheid als je wild vast wil leggen :-)
    Ik wil binnenkort een tweedehands ouder type canon zoals een 300d of 350D kopen en laten ombouwen tot IR camera en dan kan het wel en kun je oo IR kleurenfoto's maken!!

    Gr,
    Peter

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Halo Erik
    Julie hebben weer genoeg damherten gezien
    En genoeg zand ik noem het daar zand vellij het is inderdaad vreemd om daar te lopen
    Als je door blijft lopen in die zand geul dan kom je in Noordwijk uit maar het is wel saai
    Nog veel loop plezier Herman.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Duinstruiners
    Kon ook hier niet op reageren (vanwegen mijn google acount)vanuit Fuerteventura...Maar we zijn weer thuis.
    Gewldig gebied...Dat stuifgebied...Maar het is inderdaad een beetje saai lopen.
    Zeker de moeite waard om in ieder geval één keer geweest te zijn!
    Gr Henk

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hi Duinstruiners, ik heb zeker genoten van jullie foto's. Wat hebben jullie veel damherten gezien, en ook nog zo mooi vastgelegd. Ik ben gisteren overdag geweest en heb maar 3 damherten gezien, alle drie eenlingen.Ook met wat meer onstuimig weer is het gewoon genieten daar. Het weitje van de Blauwe paal heb ik gister ook gezien, dat kan wel wat water gebruiken he. En ik zag vossendrollen, maar...geen vos.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. PS: Ik zie dat jullie een teleconverter op jullie Panasonic camera hebben. Kun je daarmee nog verder inzoomen?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Duinstruiners
    Ik had het met Herman er nog over...bij de laatste wandeling.
    Ik zei"Het zou me niets verbazen als we vandaag weer Erik en Johanna tegenkomen.
    Maar nee!
    Ik sta inderdaad tussen de natuurfoto's bij Herman Versteeg op de site.
    Mischien had de tekst eronder moeten wezen....Vreemde vogel of zo :)
    Houden jullie ook vrij/rekening met de tweede zondag oktober?
    Groetjes Henk

    BeantwoordenVerwijderen
  8. He Duinenstruiners, ik mis jullie hier.....
    Alles goed met jullie?

    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen